Wij zijn Wonen!

Bekijk onze vacatures

De afdeling Wonen is, met bijna 35 mensen, de grootste afdeling bij SSH&. Lutina Terpstra is onze manager. Op deze afdeling werken medewerkers Wonen, klantbeheerders en een aantal specialisten. 

Dicht bij de student

Als je voor Wonen werkt, sta je dicht bij de student. Wonen is het eerste aanspreekpunt voor huurders en voor woningzoekende studenten. Zij nemen via de telefoon en e-mail contact op en worden dan door de medewerkers Wonen geholpen in hun zoektocht naar een kamer. Maar ook bij hun vraag over hun kamer of huurcontract. Ook zorgen we er op deze afdeling voor dat de vrijkomende kamers weer worden geadverteerd en verhuurd. En dat de systemen voor verhuur up-to-date blijven. De medewerkers Wonen werken nauw samen met de klantbeheerders op de complexen om huurders te helpen. 

Word jij mijn nieuwe collega?

Wonen heeft een leuke mix van werkzaamheden; enerzijds klantcontact via verschillende kanalen en anderzijds het backofficewerk van het verhuurproces. Ook hebben we allemaal onze eigen neventaken. Zo ben ik key-user van ons klantvolgsysteem, en momenteel betrokken bij een nieuwbouwproject. De combinatie van studenten helpen, meedenken over het optimaliseren van onze processen en het (bij)leren over de woningbranche maakt mijn werk leuk.
- Anouk, Medewerker Wonen

Studentgedreven

De beheerders werken op onze complexen, vanuit hun clusterkantoren. Klantbeheerders zijn verantwoordelijk voor het opleveren van kamers en het uitreiken van nieuwe sleutels, maar ze zijn er ook voor de leefbaarheid op de complexen en voor het welzijn van de student. Zij zijn het eerste persoonlijke aanspreekpunt van huurders en denken mee om complexen leuker, schoner en meer leefbaar te maken. 

Continu verbeteren

Er werken ook zes specialisten voor Wonen. Onze Beleidsadviseur Strategie & Wonen gaat onder anderen over de manier waarop wij kamers toewijzen. Hij werkt ook veel samen met onderwijsinstellingen en gemeenten om bijvoorbeeld werkafspraken te maken. De Teamleider Klantbeheer is vraagbaak en coach van team Klantbeheer en zet zich elke dag in voor leefbaarheid en een betere klantbeleving. Hij werkt veel samen met onze Specialist Sociaal beheer, die ook gaat over leefbaarheid en over wooncomfort van bewoners. Ze helpt klantbeheerders in het herkennen en begeleiden van huurders met sociale problematiek. 

Onze Specialist Bewonersparticipatie werkt dan weer veel samen met onze beleidsadviseur en met de afdeling Vastgoed. Bij grote renovatie- of nieuwbouwprojecten bijvoorbeeld, vinden we het belangrijk dat we de belangen van huurders behartigen. Tot slot zijn er twee Specialisten Communicatie: zij gaan over het informeren van bewoners bij werkzaamheden, perszaken, het organiseren van open dagen, tot aan het vullen en onderhouden van deze internetpagina.  

Bekijk de openstaande vacatures

Wist je dat er ook studentmedewerkers voor Wonen werken? Deze studenten wonen bij SSH& en hebben een bijbaantje bij hun verhuurder. En daar zijn we heel blij mee! 

Youtube thumbnail